مسئول كميته فني هيات ژيمناستيك استان يزد عدم وجود سيستم مناسب در ژيمناستيك كشورمان را علت ضعف آن در برابر ژيمناستيك كشورهاي آسياي ميانه دانست.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردامحمد حسين دشتي با بيان اين كه ژيمناستيك در ايران فاقد يك سيستم منظم و صحيح است، تصريح كرد: در غالب كشورهاي دنيا كودكان از سنين 5 تا 6 سالگي در مدارس خود تحت نظر مربيان و از طريق برنامه‌هاي مدون، آموزش ژيمناستيك مي‌بينند و دانش‌آموزان نخبه و با استعداد اين رشته ورزشي از سراسر كشور به كمپ شبانه‌روزي تخصصي در پايتخت اين كشورها معرفي و به طور منظم و كامل تحت آموزش قرار مي‌گيرند، ولي در ايران به دليل نبود همكاري بين آموزش و پرورش و فدراسيون، افراد بدون گذراندن تست‌هاي اوليه وارد اين رشته مي‌شوند و گاهاً پس از گذشت چندين سال و صرف انرژي، عمر و امكانات و سرمايه‌هاي زيادي مشخص مي‌گردد اين ورزشكار كارآيي لازم در ژيمناستيك را ندارد و آن را رها مي‌كند. البته در اين راستا نه تنها ورزشكار بلكه مربي نيز متضرر مي‌گردد.

وي ادامه داد: از طرفي ورزشكاران اين رشته نيز به راحتي رها نمي‌شوند و علاوه بر تامين مالي، در صورت كسب عنوان در رقابت‌هاي المپيك به آنها مدرك پرفسوري افتخاري و يا با كسب مقام در مسابقات جهاني دكتري افتخاري دريافت مي‌كنند، ولي عدم تامين مالي ورزشكاران كشورمان كه حتي در سن تشكيل زندگي براي كشور مدال‌آوري مي‌كند، اميدهاي به آينده آنها را مي‌خشكاند و همين امر باعث شده است كه قريب به اتفاق ورزشكاران مقطعي به سمت ورزش روي آورند.

مسئول كميته فني هيات ژيمناستيك استان يزد خاطرنشان كرد: با كمال تاسف وضع ژيمناستيك كشورمان از اين هم بغرنج‌تر است، به نحوي كه نه تنها ورزشكاران بلكه مربيان اين رشته ورزشي نيز تامين نمي‌گردند و همين امر منجر به اين شده است كه اكثر مربيان جهت تامين مخارج زندگي خود به مربيگري مبتديان در باشگاه‌هاي خصوصي سطح شهر تمايل يابند تا اين كه به تمرين تيم‌هاي استاني مبادرت كرده و مسئوليت آن را بپذيرند.

وي اظهار داشت: معمولاً وقتي مشكل نيزمطرح مي‌گردد؛ فدراسيون مشكل را از جانب سازمان تربيت بدني و سازمان آن را نشات گرفته از عملكرد فدراسيون مي‌داند. از سوي ديگر نبودن يك طرح جامع در فدراسيون نيز باعث شده است كه هر فدراسيون جديدي كه روي كار مي‌آيد، سياستگذاري‌هاي جديدي را براي خود برنامه‌ريزي ‌كند.

دشتي در پايان يادآور شد: خوشبختانه تغيير مديريت در ژيمناستيك يزد، اين ورزش را در استان دچار تحول كرده است، به طور نمونه مربيان و ورزشكاراني كه در مسابقات مطرح مي‌گردند مستحقق دريافت پاداش مي‌شوند و يا اين كه در همين مدت دو سال بالغ بر 40 تا 50 ميليون تومان امكانات و تجهيزات ورزشي براي استان خريداري شده است. ولي اين سئوال پيش مي‌آيد كه آيا با تغييررئيس هيات اين عملكرد دنبال خواهد شد يا اين كه دچار افت مي‌شود؟.

منبع:ايسنا 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا